Musibetler İcin Dua / İstircâ

Hadis: Ümmü Seleme validemiz R.A. der ki:

Birgün Ebu Seleme (eşi) Rasülüllah’ın s.a.v. yanından geldi. “Rasülüllah’tan s.a.v. öyle bir söz işittim ki, beni çok mesrur etti” dedi. O (Peygamber s.a.v.) buyurdu ki: “Müslümanlardan birisine bir musibet isabet eder de o da istircâ (innâ lillâhi ve innâ ileyhi râciûn demek) ederse, sonra da ardından (اللهم أجرني في مصيبتي، وأخلف لي خيراً منها) (Allahümme ecirniy fiy musıybetiy ve ehlif liy hayran minhâ – Allahım! Şu musibetimde beni korumana al ve bana ondan (aldığından) daha hayırlısını ver) derse, muhakkak Allah onu gerçekleştirir.” 

Ümmü Seleme r.a. der ki: Bu duayı ondan (eşimden) ezberledim. Ebu Seleme vefat edince istircâ ettim ve (Allahümme ecirniy fiy musıybetiy ve ehlif liy hayran minhâ – Allahım! Şu musibetimde beni korumana al ve bana ondan (aldığından) daha hayırlısını ver) dedim. 

Sonra kendi kendime “Ebu Seleme’den daha hayırlısı kim olacak ki!” dedim. İddetim bittiğinde, deri tabaklarken Rasülüllah s.a.v. içeri girmek için izin istedi. Ellerimin tuzunu yıkadım ve izin verdim. O’na s.a.v. içi lifle doldurulmuş bir yastık (döşek) koydum. Üzerine oturdu ve beni kendine nişanlamak için istedi. Sözünü bitirince “Ya Rasülellah! Benim neyim var ki Senin gibi birini istemeyeyim. Fakat bende aşırı kıskançlık var. Korkarım ki benden hoşlanmayacağın bir şey görürsün de bu helakime neden olur. Hem ben çok yaşlandım ve çocuklarım da var” dedim. Buyurdular ki: “Kıskançlığına gelince; Allah onu senden giderecek! Yaşlılığına gelince; senin başına gelen benim de başıma geldi. Çocuklarına gelince; senin çocukların benim de çocuklarım.” Ümmü Seleme şöyle devam etti: Ben de kabul ettim ve Rasülüllah s.a.v. benimle evlendi. Daha sonra Ümmü Seleme r.a. şöyle dedi: Allah, Ebu Seleme’den r.a. daha hayırlısını bana verdi, o da Rasülüllah’tır.

İmam Ahmed Müsnedinde ve Müslim rivayet etmiştir. İbni Kesir Tefsir'inden Bakara 156. ayetin tefsirinden kısmi olarak iktibas ve tercüme edilmiştir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yardımlaşma Ile Ilgili Ayetler ve Hadisler

Defne Ağacı ve Mitoloji

Hasan Dağı ve Efsanesi