Kâbe-i Muazzamayı Ilk Gördüğünüz Anda Yapılan Duâ Reddedilmez

Meselâ, Seyyid Abdulhâkim efendi hazretleri buyurmuşlar. "Ben Kâbe-i muazzamayı ilk gördüğüm anda, (Yâ Rabbi, benden okuyanı âlim yap, beni seveni dostun yap!) diye dua etim. Bir mü'min bir mü'mini gördüğü zaman, karşılaştığı zaman, yapılan duâ reddolmaz. Çünki mü'minin kalbi, Kâbe'den daha üstündür. Çünku Kâbe'yi İbrahim aleyhisselâm bina etti. Allahü teâlâ kıymet verdi, bütün mü'minlerin kıblesi oldu, ama kalb Allahü teâlânın kudreti ile yaratılmıştı ve kalbin ne kadar kıymetli olduğunun en iyi vesikası şu hadîs-i şerîftir: Peygamber Efendimiz "sallallahü aleyhi ve sellem" buyurdu ki, (Mü'minin kalbini kırmak Kâbe'yi yıkmaktan daha fenadır.) 
Ebrehenin ordusu geldi, yıkamadı Kâbe'yi. Hatta Abdulmuttalibin develeri alınmıştı, gelmiş Ebrehe'ye demiş ki, (Sen benim develerimi almışsın. bu devleri geri almaya geldim. Ebrehe (Sen deli misin?) demiş, (Ben senin yurdunu yıkmaya geldim, Kâbe'yi yıkmaya geldim, işte ordularım, sen hâlâ 3 -5 deveden bahsediyorsun. Nasıl iş bu) diyor. Abdulmuttalib şöyle diyor. (Develer bizim, Kâbe'nin sâhibi Allah, benim develerimi verin. Kâbe'nin sâhibi Allah. Eğer gücün varsa git yık.) Ve yıkamadı. Ebabil kuşları geldi, duman etti. Beyinlerinden girdi, ne enterasan bir mu'cize! Ebabil kuşlarının attığı her taşta, öldüreceği askerin ismi yazılı idi ve her taş beyinlerine saplandı. Bütün ordu, helâk oldu.
Ya'nî aziz kardeşim, mü'mini görünce, ilk karşılaştığınız zaman yapılan duâ kabûl olur. İyi bir duâ etmek lâzım. İyi bir duâ etmek lâzım ki, Allahü teâlâ kabûl etsin. O dua Esselâmü aleyküm. Ne demek, Allah sana bu dünyada ve ahırette selâmet versin. Peki mü'min ne diyecek buna; ve aleyküm selâm ve rahmetullah. Allah celle celalühü bana selâmet verdiği gibi sana da selâmet versin. Bereketler versin! Çünki birisi bir hediye verdi mi alın, aldığınızın fazlasını vermeye çalışın. Onun için birisi (Esselâmü aleyküm) dedi mi (ve aleyküm selâm ve rahmetullah) deyin, biraz fazlasıyla (ve berekâtuhu) ve bereketler versin. Esselâmü aleyküm çok faziletlidir arkadaşlar.
Çok ibâdet insanı kurtarmaz. Hattâ çok ibâdet ba'zan tehlikeli bile olabilir. Nasıl olur? Ucubla ya'nî çok ibâdet yaptığı için kendini beğenirse tehlikeli olur. Kibirlenir, mahvolur.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yardımlaşma Ile Ilgili Ayetler ve Hadisler

Defne Ağacı ve Mitoloji

Hasan Dağı ve Efsanesi