Yanlızlık İçinde Ölümü Beklemek

Metro Gazetesi’nin haberine göre, bunlardan biri olan 58 yaşındaki Mariann Johansson, hayatı boyunca dört duvar arasında izole olmuş ve enerjisi boşalmış şekilde yalnız yaşamanın korkunç olduğunu belirtti.

İsveç’te hiç arkadaşı ve dostu bulunmayanın bedeninin stresle yüklü olduğunu söyleyen psikolog Daniel Kraft, yalnızlığın birçok psikolojik hastalığa davetiye çıkardığını kaydetti.

İsveç İstatistik Bürosu’nun 6 ay önce yayınladığı araştırmada ise yaşlı İsveçlilerin yüzde 63′ünün yalnız başına ölümü beklediği belirtilmişti.

Haberi sabah okudum ve beni çok etkiledi. Sanırım Türkiye’de yavaş yavaş bu sona doğru gidiyor, özelliklede İstanbul. Neden ne olabilir sizce? Manevi ve kültürel değerlerimizin kaybedilmesi ve herkesin şehirlere yığılarak geçim derdine düşmesi. Sadece yaşlılarla kalsa, çocuklar bile toprağı, ninelerini dedelerini, akrabalarını görmeden buyuyor. 

Özellikle İstanbul’da Psikolog ve Psikiyatr lara giden hem yetişkin hem de çocuk sayısı hızla artıyor. Benimde bir arkadaşım gidiyor ve epey para bayılıyor. Ona bir gün sordum: Sana Psikoloğun her gittiğinde yeni şeyler yeni çözümler mi tavsiye etti? Oda hayır sadece birinin beni dinlemesi bile rahatlatıyor dedi. Ne kadar trajik değilmi? Demek ki dinleyecek birileri yok, para ile dinleyecek birini buluyor. 

Gecen yıl kimsesiz çocuklar yurdunun birini ziyarete gitmiştim. O kadar şaşırdım ki: Oraya gitmeden önce ben orada hiç kimsesi olmayan çocuklar kalıyor zannediyordum. Tam tersine gördüm bütün çocukların ya annesi yâda babası yaşıyor. Özetle Aile parçalandığı zaman ve velayeti alan kişi evlendiği zaman çocuk kimsesizler yurduna gönderiliyor. 
Internet kullanımının bu kadar yaygınlaşması hatta internet bağımlılıklarının artmasının nedenide YALNIZLIK. Toplu taşıma araçlarında bazen konuşmalara kulak kabartıyorum: en çok konuşulanlar: onun dünkü tweet ini gördün mü? facebook a bir şey yazmamı? yani o kişiyi arayıp durumunu sorma yerine facebook ve tweet den takip yetiyor bize... Kapitalizmin yalnızlığın kölesi olmuşuz

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yardımlaşma Ile Ilgili Ayetler ve Hadisler

Defne Ağacı ve Mitoloji

Hasan Dağı ve Efsanesi