Bir Gece Kalkarsınız

Bir gece kalkarsınız 
Çünkü bilmediğiniz bir şey uyandırmıştır sizi 
Gecenin yarısında ve en sessizinde. 
Ve hemen anlarsınız o şey namazdır. 
Besmele çekersiniz ve abdeste koşarsınız bütün azalarınızla... 
Gecenin o zifiri karanlığında abdestin nuru aydınlatır odanızla beraber alnınızı, kalbinizi, 
Doldurur nuuuurla içinizi... 
Ve dün geceden sizi bekleyen seccadeniiiiz, tesbihiniiiz... 
Usulca aralarsınız dolabın kapısını .Alırsınız seccadenizi tesbihinizi... 
Elleriniz değince tesbihinize, seccadenize 
Dokunur seccadeniz, tesbihiniz kalbinize... 
Ve yavaş yavaş açarsınız kat kat seccadenizi, 
Korsunuz yanıbaşına katlanmiş tesbihinizi... 
Sanki o anda kat kat açılan seccadeniz değil de 
Yedi kat semanın kapılarıdır size... 
Ve niyet edersiniz 
Rabbim ALLAH"im
ey Rahman ey Rahim dersiniz 
Affımı diliyorum Huzuruna kabulümü umuyorum Miracımı istiyorum 
Kabul eder misin? divanına durmamı 
Kabul eder misin? huzurunda ellerimi bağlamamı, kıyamımı, kıraatımı... 
Ve bana yardım eder misin? 
rukümla senin önünde eğerken nefsimi 
kalbinizin en sessiz ama en derin yerinden ALLAH"ım dersiniiiz 
Ve dudaklarınızın arasından dökülüverir sessiiiz haykırışınız: 
Dizlerim, ellerim ve alnım hep beraber yere değdiğinde 
Secdeye vardığımda Nasiplendirir misin? 
bu günahkar kulunu azıcık ta olsa rahmetinden 
Evet, biliyorum buna layık değilim 
Her gün, her saat, ve her dakika günah işliyorum, 
sana isyan ediyorum, sana karşı geliyorum. Ama yine de bunu istiyorum 
Pişmanım 
Kusurlarıma, eksiklerime, hatalarıma, günahlarıma 
Söz veriyorum sana, tevbe ediyorum pişmanım 
Bir değil, yüz değil, biiin defa tevbe ediyorum günahlarıma... 
ALLAH en büyüktür dersiniz 
Bırakırsınız arkanızda bu dünyaya ait her ne varsa 
Ve başlarsınız namazınızı edaya 
Artık önünüzde sadece kabe ve bir de o serdiğiniz seccade vardır... 
Ve sanki başınızın üstünde 
uçmasından korktuğunuz bir kuş varmışcasına kıyamda durursunuz 
Hiç kıpırdamadan... 
Ellerinizle birlikte bağlarsınız 
Rabinizle aranızda bir bağ... 
Okursunuz kitabınızı, Kur'an'ı Kerim'i... 
Şimdi kaçar sizden şeytan, en büyük düşman sizinle birlikte eğilir 
Gün boyu savaştığınız nefsiniz... 
Eğilmişsinizdir fakat bir o kadar da yükselmişsinizdir 
Huşunuzla göklere erişmişsinizdir 
Artık kalbiniz farklı atmaktadır 
Ruhunuz özgürdür, Heyecanınız artmıştır 
Çünkü sırada secde vardır Rab'le buluşma anı vardır .Bırakıverirsiniz secdeye usulca Sırasıyla dizlerinizi, ellerinizi ve alnınızı. 
Yavaş yavaş 
Usul usul 
karanlık geceyle birlikte fısıldarsınız: 
Sübhane rabbiyel ala 
Sübhane rabbiyel ala 
Sübhane rabbiyel ala... 
İçiniz dolmuştur Çünkü kalbiniz mutmain olmuştur .Ve en sonunda başınız öne eğik oturursunuz 
Tahiyyatı okursunuz 
selam sana dersiniz ve rabinizin selamını alırsınız sonra Fahr-i kainat efendimizi yönünüzü döndüğünüz kabenin mimarı İbrahim (a'ı selamlarsınız 
Ve sonra yine selamlarsınız 
Gece gündüz hep sizinle olan Amellerinizi yazan Sizi koruyan meleklerinizi yavaş ama bir o kadar da sessiz... çünkü vakit seher her şey sessiz 
Artık namazınız bitmiştir 
elleriniz açılmıştır vakit dua vaktidir kalbiniz bir bir sıralar dualarınızı der amiiin sessiz dudaklarınız 
yatakta bıraktığınız uykunuz yanıbaşınızda melekleriniz önünüzdeki seccadeniz ve bir de tesbihiniz 
Konmuştur açılan ellerinize affınız,istekleriniz, arzularınız dolmuştur kalbinize huzurunuz, sukunetiniz ve mutluluğunuz..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yardımlaşma Ile Ilgili Ayetler ve Hadisler

Defne Ağacı ve Mitoloji

Hasan Dağı ve Efsanesi