Üzüntü ve Borç Duası

Ebu Said El-Hudri şöyle dedi:

Bir gün Râsulullah ( S.A.V) Mescidi Nebevi'ye girdi ve orada Ensâr-ı kiramdan Ebu Umame diye anılan bir zatı gördü.


Ona: "Hayrola Ebu Umâme, namaz vakti olmadığı halde burada oturduğunu görüyorum" diye sordu.
O da: "Ya Rasûlullâh birtakım üzüntüler yakama yapıştı, bazı borçlar omuzlarıma bindi de onun için burada oturuyorum" dedi.
Allah'ın Râsulü ona: "Ebu Umame, Allah Teala'nın üzüntünü gidereceği, seni borç yükünden kurtaracağı bir duayı sana öğreteyim mi?" diye sordu.

Ben de: "Evet Ya Rasûlullâh öğret" dedim.

Allah'ın elçisi şöyle buyurdu: "Sabaha ulaştığında ve Akşama girdiğinde şöyle dua et;

اَللّٰهُمَّ إِنّ۪ي أَعُوذُ بِكَ مِنَ الْهَمِّ وَالْحَزَنِ وَأَعُوذُ بِكَ مِنَ الْعَجْزِ وَالْكَسَلِ وَأَعُوذُ بِكَ مِنَ الْجُبْنِ وَالْبُخْلِ وَأَعُوذُ بِكَ مِنْ غَلَبَةِ الدَّيْنِ وَقَهْرِ الرِّجَالِ

Allahümme innî e’ûzü bike mine’l-hemmi ve’l-hazeni. Ve e’ûzü bike mine’l-‘aczi vel-keseli. Ve e’ûzü bike minel cübni vel-buhli. Ve e’ûzü bike min ğalebetid-deyni ve kahrir-ricâli.

ANLAMI:
" Allah'ım üzüntüden ve kederden Sana sığınırım. Acizlikten ve tembellikten Sana sığınırım. Korkaklıktan ve cimrilikten sana sığınırım borç altında ezilmekten ve zalimlerin başa geçmesinden Sana sığınırım." Ebu Umame radıyallahu anh şöyle dedi Rasûlullâh ﷺ in öğrettiği duayı okuyunca Allahu Teala üzüntümü giderdi ve beni borç yükünden kurtardı. (Ebû Dâvûd: Vitr:32)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yardımlaşma Ile Ilgili Ayetler ve Hadisler

Defne Ağacı ve Mitoloji

Hasan Dağı ve Efsanesi