Allah indinde en şerli kul

Firavun birgün hamamda yıkanıyordu. Birdenbire şeytan, insan şeklinde kurnanın yanında peyda oldu. Firavun çok korktu ve: "Sen kimsin, bu kadar muhafızların arasından geçip buraya nasıl girdin" dedi. "Ben şeytanım" diye kendini tanıttı ve firavun ile sohbete başladı. Şeytan, firavun ile eğlenmek istedi. Sihir yaptı ve hamamın suyunu dondurdu. Firavun, su almak için tası kurnaya uzattı. Ancak su buz haline gelmiş olduğundan tas buza çarptı ve su alamadı. Firavun su almak için tekrar yeltendi. Ne varki buz olduğundan tasa su doldurmağa muvaffak alamadı. Sonunda tası hırsla yere fırlattı. 
Bu sırada şeytan ona sordu: "Neye kızdın?" Firavun dedi ki: "Baksana su birdenbire donup buz haline geldi. Su alamıyorum" Şeytan: "Haydi kendini göster de buzu erit ve suyu tekrar eski haline getir bakalım" dedi. Firavun: "Bunu nasıl yapayım?" dedi. Şeytan sordu: "Demek aciz kaldın?" Firavun: "Evet aciz kaldım" dedi. Firavunun bu sözleri üzerine şeytan taşı gediğine koydu: "Hani sen milletine "Ben sizin en yüce Rabbinizim!" diyordun ya. Hem tanrı olduğunu söylemek, hem de acz göstermek olurmu?" Firavun işi anladı ve şeytana çıkıştı : "Bu işleri başıma getiren hep sensin. Şimdi de karşıma çıkıp alay ediyorsun" Bu söz üzerine şeytan sihiri bozdu. Su eskisi gibi akmağa başladı. 

Firavun şeytana sordu: "Ey mel'un! Acaba Allah indinde sen ve benden daha şerli bir kul varmı? Zira sen vaktiyle kibirlenerek Allah'ın emrine karşı geldin. Ben de fani bir insan olduğum halde Tanrı olduğumu iddia ediyorum"

Şeytan dedi ki: "Evet Allah'ın seninle benden daha da şerli daha da kötü kulu vardır" Firavun sordu: "Kimdir?" Şeytan: "İyilik etmek isteyen birine mani olan, senden de benden de şerlidir" dedi.

Kaynak: Huzurpianri

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yardımlaşma Ile Ilgili Ayetler ve Hadisler

Defne Ağacı ve Mitoloji

Hasan Dağı ve Efsanesi